PLAGIATUL NATIONAL

Serviciul Roman de Informatii, Ministerul de Justitie, Inspectoratul General al Politiei Romane, Serviciul de Paza si Protectie, Directiile de Informatii ale Politiei, Ministerul Public, Ministerul Educatiei, Scoli Doctorale, Academii Nationale de Invatamant Superior, grup organizat in vederea savarsirii infractiunii de fals si uz de fals, inselaciune si abuz in serviciu la cel mai inalt nivel.

  1. Memoria unui dezastru

DACA VREI SA DISTRUGI O NATIUNE, nu este nevoie de atacuri  nucleare, razboaie conventionale  sau impunere armata. Distruge-i sistemul de invatamant si astfel, pacientii vor muri pe paturile spitalelor in mainile unor medici ce nu sunt medici, oamenii vor fi judecati si condamnati la inchisoare de magistrati infractori, casele se vor darama fiind construite de ingineri cu diplome false, avocatii nu vor sti sa vorbeasca si astfel descompunerea sociala va fi rapida si ireversibila.

Imbecilizeaza o natiune, distruge-i cultura, imbolnaveste-i sănătatea, incetoseaza-i speranțele, anuleaza-i valorile, dezinformeaz-o, distorsoneaza-i punctele de reper, trecute, prezente si viitoare, îndatoreaz-o, înfometeaz-o, fă-o dependenta de alții, si astfel identitate dispare facand loc unor nevoi acute de supravietuire fara sustenabilitate materiala, spirituala si profesionala.

In decembrie se implinesc 30 de ani de la schimbarea oranduirii sociale. O schimbare ce arata atunci plina de sperante, plina de valori, plina de carti si plina de emotii.

Astazi, dupa 30 de ani, oriunde te uiti, vezi doar minciuna, hotie, furt, o mana de oameni ce au o mostenire documentara, psihologica, genetica si practica in furt calificat, inselaciune, coruptie si nepotism congenital.

Sistemul medical este distorsionat, stramb si infectat, actele medicale devenind doar afaceri de o rapacitate criminala. OCHR a dezvaluit sisteme criminale din sectorul medical AICI.

Sistemul judiciar este schismatic, sectionat, segmentat si santajabil in proportii uriase.

Resursele naturale au devenit contracte externalizate exploatate ostentativ de blocuri corporatizate multinational. Iar romanii ce primesc salarii din aceste vizibile canibalice actiuni se considera reputabili si siguri pe viitorul lor.

Si putem continua lista social-cancerigena alaturi de alti jurnalisti de profil, ce au strigat si prezentat ani de-a randul extreme aspecte corupte si denigratoare pentru o tara presupusa libera, dar ale caror lacuri de cerneala consumata s-au evaporat, lasand in urma doar frustrarea asistentei neputincioase fata de actiuni criminale consacrate.

  1. Constatarea unui dezastru

Astazi, 29.10.2019, consacrate nu mai devin lucrarile stiintifice ale unor oameni sclipitori, consacrarea nu mai exista in urma descoperirii copiilor si tinerilor  geniali. Astazi, 29 octombrie 2019, consacrarea vine din furt, crima, coruptie  si efectele acestor infractiuni.

Natiunea este distrusa. Au reusit. In doar 30 de ani, natiunea romana este imbecilizata, infometata, indatorata, corupta, fara repere, fara valori si fara sanse.

Invatamantul a fost distrus primul. Mai intai cel universitar si prin lant de cauzalitate si cel liceal si post universitar.

  1. Participarea

Incepand cu  sfârşitul anilor 90, ministrii educatiei, indiferent de culoarea mandatelor sub care detineau portofoliul, au inceput  aplicarea mecanismului de distrugere a unui sistem educational si de invatamant ce la acel moment avea sanse uriase de reusita. Mecanismul a fost gandit penibil, imatur, grobian dar hiper eficient pentru un univers de timp si interese relativ scurt : nimeni nu mai pica studenţi la examen de teama pierderii banilor. În 2005 Ministrul Miclea in pofida demisiei din noiembrie 2005 pe motivul subfinantarii cronice a sistemului de invatamant, fiindu-i promis un buget de 6% din PIB, a corelat calitatea actului educational cu capacitatea maxima de scolarizare, lasand ca fiecare rector sa-si faca intelegerea sa cu ministrul de resort, beneficiind astfel de sume din bugetul consolidat in detrimentul calitatii educationale.

In paralel cu aceasta stupida abordare a invatamantului superior public, in Romania bubuia pecinginea universitatilor private infiintate prin Legi de Acreditare, unde aplicandu-se principiul “daca dai, ai” s-a dezvoltat o adevarata afacere emitenta de diplome de licenta.

Situatia de mai sus nu putea rezista prea mult timp, pentru ca unde este coruptie si minciuna sunt si victime colaterale, asadar incepand cu anul 2009, dezvaluiri cu privire la diplome de licenta false au invadat spatiul informativ public al presei scrise si online. Ministrii Educatiei, pe rand, s-au aratat surprinsi, au initiat verificari, au aratat rapoarte, dar in concret, fabricile au mers mai departe, merg si astazi, absolventii au fost licentiati si romanii prejudiciati in toate formele posibile.

In consecinta, invatamantul superior a inceput sa se descompuna, intrebarile legitime ale marii majoritati de studenti sau viitori studenti cu privire la legitimitatea unitatilor acreditate de invatamant superior, n-au primit niciodata un raspuns, astfel ca tinerii acestei tari au inceput sa renunte la a mai aborda invatamantul universitar.

  1. Cifrele

Incepand cu anul imediat reactiilor mediatice cu privire la diplomele false, numarul studentilor a inceput sa scada, in unele cazuri atingand in anii 2017-2018, nivelul zero al inscrierilor.

Sursa: Ministerul Educatiei, Raport privind starea invatamantului superior, 2017

EVOLUTIA NUMARULUI DE STUDENTI INSCRISI LA CURSURI UNIVERSITARE IN ANII 2011-2018

  1.  PLAGIATUL NATIONAL

In acest context, anul acesta, 2019, la 30 de ani de la butaforia schimbarii unei oranduiri sociale, un alt fenomen preia prima linie a publicatiilor mari si mici, scandalul Plagiatelor.

In antefactum, cativa oameni politici si nu numai, au fost depistati ca au profitat de coruptia sistemului viciat al invatamantului superior si pentru a mai adauga o farama de venit la imensele scurgeri din bugetul national, au falsificat si folosit falsul, obtinandu-si astfel titluri de doctori in diferite segmente ale cercetarii si stiintei.

Paradoxal, acesti oameni conduceau, au condus sau faceau parte din conducerile(ca si astazi de altfel)celor mai importante structuri ale statului de drept : Guvernul Romaniei, Ministerul Afacerilor Interne, Serviciul Roman de Informatii, Serviciul de Paza si Protectie.

 

 

Tot paradoxal, informatia vehiculata in spatiul public la acel moment, nu a fost preluata de nici o institutie competenta in vederea sanctionarii acestor persoane, ci doar de colegi jurnalisti ce au dus mai departe investigatiile jurnalistice, devoaland o situatie fara precedent la nivelul Europei :

Plagiatul este regasit in aproape toate tezele de doctorat emise de scolile doctorale ale Ministerului de Interne si Serviciului Roman de Informatii.

Colega noastra de breasla, jurnalista Emilia Sercan, a documentat deosebit de amplu, concret si evident situatia regasita in scoala doctorala a Academiei de Politie « Alexandru Ioan Cuza » , descoperind ca aproape 75% din tezele de doctorat au fost plagiate.

Gasiti aceste investigatii jurnalistice AICI.

Ca rezultat al acestei extraordinare activitati ziaristice, nu am regasit in spatiul public nici un mesaj cu privire la demararea unei anchete nationale, cercetari judiciare la nivel national sau orice alta forma de verificari comandate si supravegheate de corpul de control al primului ministru sau de Procurorul Sef al Romaniei, avand in vedere gravitatea faptului ca cei ce ar trebui sa asigure ordinea si protectia civila, mint, falsifica, folosesc falsul si insala pentru obtinerea unor foloase materiale.

In schimb am aflat ca viata jurnalistei Emilia Sercan i-a fost amenintata de aceeasi falsificatori, corupti si hoti lucratori ai unitatilor romane de politie, pe care domnia sa i-a dezvaluit furand si inseland.  Academia de Politie « Alexandru Ioan Cuza » si-a manifestat regretul fata de aceasta situatie printr-un comunicat de presa.

 

 

Demarand propria noastra investigatie jurnalistica, am inteles ca inclusiv actualul Procuror al Romaniei, LICU DIMITRIE BOGDAN este DOCTOR, obtinand acest titlu prin lucrarea in excelenta « CORUPTIA-RISC MAJOR LA ADRESA SECURITATII NATIONALE ».

Incercand sa aflam cat de stiintific este tratata coruptia ca risc major al securitatii nationale, am identificat faptul ca coordonatorul de doctorat al acestei eminente lucrari a fost nimeni altul decat plagiatorul GABRIEL OPREA.

Astfel, din verificarile OCHR am extras faptul ca OPREA GABRIEL, in calitatea sa de Doctor in « Procedura Plangerii Prealabile », lucrare furata efectiv si sustinuta ca fiind a sa, fapt pentru care titlul de doctor i-a fost retras prin Ordinul de Ministru nr 5121/01.09.2016, a coordonat doctoratele unui numar impresionant de persoane, ce prin simpla lor existenta in prezenta si sub obladuirea unui plagiator, au devenit la randul lor hoti intelectuali.

Doar ca la o mai amanuntita verificare, am constatat ca acestia, nu numai ca si-au asociat numele si titlurile unui infractor, dar mai fac parte si din anturajul si reteau de nepotism a fostului Ministru de Interne.

  1. PLAGIATORII NATIONALI

Licu Dimitrie Bogdan, Radu V Loredana Claudia, Popescu Adela Loredana, Florica Diaconescu, Raicu Romeo, Stroe Radu, Stanisoara Mihai, Ontanu N. Neculai, Moldoveanu Danile Andrei, Toma Vasile Rus, sunt toti plagiatori, autorii furtului intelectual precum si beneficiarii unor venituri suplimentare, venituri acordate legal pentru meritul contributiei la dezvoltarea stiintifica si de cercetare, confirmate prin Ordin de Ministru.

La data de 02.10.2019, Asociatia ORGANIZED CRIME HARM REDUCTION a inaintat adresa cu numarul 0184/02.10.2019 catre Ministerul Educatiei – CNATDCU solicitand stadiul verificarilor intr-un numar specific de sesizari cu privire la etica tezelor de doctorat.

 

 

La data de 25.10.2019, la sediul organizatiei noastre a fost primita adresa cu numarul 38804/23.10.2019 prin care am fost informati ca unui numar de 31 de functionari publici, incepand cu anul 2016, titlurile de doctor le au fost retrase prin ordin de ministru al educatiei.

 

 

 

PLAGIATORII ACADEMIEI NATIONALE DE INFORMATII “MIHAI VITEAZUL”

Partea extrem de periculoasa a acestui raspuns reiese din institutia scolii doctorale unde aceste specializari au fost urmate, de unde COORDONATORUL DE DOCTORAT, plagiator si el, a primit venituri suplimentare, si anume aceasta scoala doctorala este ACADEMIA NATIONALA DE INFORMATII « MIHAI VITEAZUL ».

CNATDCUConsiliul Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor si Certificatelor Universitare (CNATDCU) este un organism consultativ la nivel naţional, care îsi desfăşoară activitatea in conformitate cu prevederile Legii educaţiei naţionale nr.1/2011, iar sesizarile depuse la acest consiliu trebuie sa contina urmatoarele elemente, pentru a putea fi considerate eligibile si efective :

  1. identificarea petentului
  2. identificarea « doctorului » si a tezei ce face obiectul sesizarii
  3. Probe concrete in sustinerea suspiciunii de plagiat.

Cu alte cuvinte, trebuie efectuata o verificare pe fiecare teza, afli daca este sau nu plagiata si sesizezi consiliul in vederea unei verificari.

CNATDCU se afla sub incidenta administrativa a Ministerului Educatiei – Directia Generala de Invatamant Universitar, Ministerul Educatiei aflandu-se in portofoliul Primului Ministru atat administrativ cat si bugetar.

  1. DIMENSIUNEA PLAGIATULUI NATIONAL

Folosind ca punct de referinta anul 2016, considerand informațiile privind distribuția teritorială a instituțiilor de învățământ superior si studentilor, puse la dispozitie de Ministerul Educatiei prin rapoartele anuale, se evidențiază faptul ca pe regiunea Bucuresti-Ilfov, se regaseste un procent de 31% din total studenti la nivel national si tot conform aceleasi surse, (…) »Absolvenți cu succes ai studiilor universitare de doctorat (..)Un număr de 2260 de persoane au obţinut titlul de doctor în ştiinţe, la nivelul anului 2015/2016 », iar (…) » Analiza distribuției doctoranzilor după apartenența  la grupe  de specializări  evidențiază(…),  procentele  cele  mai  ridicate  de  doctoranzi  s-au  înregistrat  la specializările (…)Afaceri, administrație și drept (10,2%), deci prin urmarea unei aritmetici simple aplicate, aflam ca pe specializarea de mai sus, absolventi ai studiilor universitare de doctorat pe regiunea Bucuresti-Ilfov, ar fi intr un  numar de aproximativ 70 de studenti anual.

Astfel, daca admitem cele de mai sus, luand in considerare toti anii in care avem deocamdata demonstrate plagiatele celor de mai sus, respectiv anii 2010-2015, constatam ca numarul aproximativ de doctoranzi este de 350.

Avand in vedere ca in urma verificarilor colegei Emilia Sercan s-a demonstrat ca un numar de aproximativ 70 de teze de doctorat dintr-un esantion de 100 de verificari, sustinute in cadrul Scolii Doctorale M.A.I., ACADEMIA DE POLITIE « ALEXANDRU IOAN CUZA », au fost declarate false si astfel 70 de titluri de doctori au fost retrase prin ordin de ministru, avand in vedere ca in urma verificarilor OCHR, dintr-un esantion de 43 de teze de doctorat ssustinute in cadrul ACADEMIEI NATIONALA DE INFORMATII « MIHAI VITEAZUL », Serviciul Roman de Informatii, 31 au fost declarate plagiate iar altele 12 se afla sub suspiciunea de plagiat, deducem ca numarul de 101 teze raportate plagiate pe aceste doua scoli doctorale, reprezinta un procent de 28.8% din total doctoranzi pe intervalul celor 5 ani.

Doar ca, din raspunsul CNATDCU adresat organizatiei noastre, retinem lucrari plagiate apartinand si Universitatii Bucuresti, Universitatii Nationale de Aparare « Carol I », SNSPA, etc, deci procentul de lucrari plagiate pare a fi la un alt nivel decat cel estimat de noi.

  1. SESIZAREA PENALA

Astfel, avand in vedere confirmarea plagiatului in tezele de doctorat la un nivel amplu si extins atat teritorial cat si institutional, avand in vedere ca in baza acestor titluri false si obtinute prin savarsirea infractiunii de fals intelectual si uz de fals,  au beneficiat de sporul legal de doctorat, conform art. 14, Legea 153/2017, inseland astfel unitatile  publice in cadrul carora isi desfasurau activitatile profesionale conform contractelor individuale de munca, obtinand  venituri si efecte juridice nemeritate, OCHR a inaintat la data de 29.10.2019 Sesizarea Penala cu numarul 0188/28.10.2019 privindu-i pe numitii Victor Viorel-Ponta, Gabriel Oprea, Adela Loredana Popescu, Licu Dimitrie Bogdan, Florica Diaconescu , Dumbrava Dumitru, Goian Ionel, Sandru Ioan, Tolescu Aurelian Cezar, Naghi Gabriel, Oita Romeo, Cozma Sorin Gabriel, Gogancea Vatasoiu Mihai, Goleanu Ana Maria Oana, Tudor Marius Alexandru , Oprea Ana Maria (Tudor), Stefanie Florina (VEVERA), Sticlaru Marius, Udeanu Romica, Lazarescu Iulian , Stroe Radu , Ungureanu Ion , Nedelea Costin , Raicu Romeo , Barbut Dan Marcel , Stanciu Dorina (Danielescu), Nancu Dumitru, Branza Vladut, Valceanu Adriana Luminita (Popa), prin care solicitam Prim Procurorului Romaniei sa initieze procedura cercetarii penale pentru savarsirea infractiunilor prevazute si sanctionate de Noul Cod Penal prin:

 Art. 320. – Falsul material în înscrisuri oficiale

(1) Falsificarea unui înscris oficial, prin contrafacerea scrierii ori a subscrierii sau prin alterarea lui în orice mod, de natură să producă consecințe juridice, se pedepsește cu închisoarea de la 6 luni la 3 ani.JurisprudențăReviste (1)

(2) Falsul prevăzut în alin. (1), săvârșit de un funcționar public în exercițiul atribuțiilor de serviciu, se pedepsește cu închisoarea de la unu la 5 ani și interzicerea exercitării unor drepturi.

(…)

Art. 321. – Falsul intelectual 

(1) Falsificarea unui înscris oficial cu prilejul întocmirii acestuia, de către un funcționar public aflat în exercitarea atribuțiilor de serviciu, prin atestarea unor fapte sau împrejurări necorespunzătoare adevărului ori prin omisiunea cu știință de a insera unele date sau împrejurări, se pedepsește cu închisoarea de la unu la 5 ani.

Art. 322 – Falsul în înscrisuri sub semnătură privată 

(1) Falsificarea unui înscris sub semnătură privată prin vreunul dintre modurile prevăzute în art. 320 sau art. 321, dacă făptuitorul folosește înscrisul falsificat ori îl încredințează altei persoane spre folosire, în vederea producerii unei consecințe juridice, se pedepsește cu închisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amendă.

Art 323 – Uzul de fals 

Folosirea unui înscris oficial ori sub semnătură privată, cunoscând că este fals, în vederea producerii unei consecințe juridice, se pedepsește cu închisoare de la 3 luni la 3 ani sau cu amendă, când înscrisul este oficial, și cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendă, când înscrisul este sub semnătură privată.

Art. 244

Înşelăciunea

(1) Inducerea în eroare a unei persoane prin prezentarea ca adevărată a unei fapte mincinoase sau ca mincinoasă a unei fapte adevărate, în scopul de a obţine pentru sine sau pentru altul un folos patrimonial injust şi dacă s-a pricinuit o pagubă, se pedepseşte cu închisoarea de la 6 luni la 3 ani.

(2) Înşelăciunea săvârşită prin folosirea de nume sau calităţi mincinoase ori de alte mijloace frauduloase se pedepseşte cu închisoarea de la unu la 5 ani. Dacă mijlocul fraudulos constituie prin el însuşi o infracţiune, se aplică regulile privind concursul de infracţiuni.

(…)

  1. SA RASPUNDA TOTI

De asemenea, in vederea identificarii si stoparii acestui fenomen infractional generalizat, OCHR prin adresa cu numarul :

0189/29.10.2019 catre Academia Nationala de Informatii prin care am solicitat sa ne puna la dispozitie componenta comisiilor de verificare din cadrul școlii doctorale

0187/28.10.2019 catre C.N.A.T.D.C.U. prin care am solicitat explicatii cu privire la motivele întârzierii unor verificări solicitate in anul 2016 fata de celeritatea cu care au fost verificate si soluționate sesizările din anul 2019

0191/28.10.2019  catre Presedentia Romaniei prin care solicitam punctul de vedere cu privire la acest fenomen

0192/28.10.2019 catre S.R.I. prin care solicitam măsurile dispuse in cazurile in care au fost depistate persoane ce au plagiat tezele de doctorat si astfel titlul de doctor le-a fost retras, acestia fiind lucratori ai serviciului si beneficiind de majorarile salariale conform legii.

0193/28.10.2019  catre Corpul de Control al Primul Ministru prin care solicitam o verificare imediata a activității Ministerului de Interne, MAPN, MEN cu privire la cele constatate.

0194/28.10.2019  catre Ministerul Educatiei Nationale prin care am solicitat a ne pune la dispozitie punctul de vedere al ministrului

  1. VA URMA

In asteptarea acestor comunicari din partea institutiilor mai sus mentionate, vom reveni cu detaliile conexiunilor ce le consideram existente si nocive in aceasta increngatura a furtului, inselaciunii si falsului, confirmand faptul ca societatea civila este si trebuie sa ramana cea de a treia forta a unei democratii, libera, independenta si fara de care un stat de drept devine paralel.

Material scris si documentat de :

Eugen Chiracu

Andrada Stan