INCITAREA LA URA SAU DISCRIMINARE

Daca ai febra, intri intr-o categorie discriminata.

Daca nu functioneaza termoschenerul chinezesc, intri intr-o categorie discriminata.

Daca te opui procedurii, te aresteaza politia.

Daca ceri sa ti arate unde scrie, nu stie, ca el este doar un personal de paza.

Daca cazi intr-una dintre aceste situatii, si in spatele tau sunt oameni, cetateni de ai tai, romani de ai nostri, risti sa fii linsat pentru ca ai COVID. Poate ca nu te linseaza romanii si poate nu te retine politia, dar ce simti cand un agent de paza de la supermarket iti face semn sa pleci pentru ca ai febra? Ce simti cand toti oamenii din spatele tau se uita la tine, tu avand sau nu febra, avand sau nu Covid?

  1. La data de 18.05.2020 a intrat in vigoare legea 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19,
  2. In urma publicarii acesteia in Monitorul Oficial, Partea I nr. 396 din 15 mai 2020 formă aplicabilă la 23 mai 2020, mai multi cetateni ai Romaniei ne au semnalat telefonic, electronic si faptic evenimente asociate abuzurilor si discriminarii ce deriva din aplicarea acestui act normativ de catre alte autoritati, operatori economici si alti profesionisti,
  3. In decursul perioadei 18-27.05.2020, 7458 de cetateni romani au semnat o Petitie Online manifestandu-si nemultumirea cu privire la masurile impuse de autoritati prin promulgarea si publicarea Legii 55/2020,
  4. Prezentul act normativ incalca in mod ostentativ prevederi constitutionale si internationale referitoare la respectarea si protejarea drepturilor fundamentale ale omului,
  5. Emiterea unui act normativ ce impacteaza populatia in sens larg avand ca obiectiv protejarea sanatatii publice nu poate intra in puterea legii, anuland dar nu abrogand, prevederi déjà in vigoare ale altor acte normative, incurajand astfel actiuni abuzive dar si discriminatorii asupra beneficiarilor protectiei dorite,
  6. In decursul a numai 4 zile au fost semnalate atat acestei organizatii cat si in spatiul public, nenumarate cazuri de discriminare si interzicerea accesului la produsele de larg consum pentru consumatorii persoane fizice,
  7. Actul normativ la care facem referire nu prevede obligativitatea cetatenilor de a se supune unui triaj epidemiologic bazat pe termoscanarea non-contact a fiintei umane, ci se refera doar la obligatia agentilor economici, institutiilor si alti detinatori sau operatori de incinte cu acces pubic de a proceda la un asemenea triaj epidemiologic, asa cum reiese din Art. 13. – Pe durata stării de alertă, prin ordin comun al ministrului sănătății și ministrului afacerilor interne se poate institui:
  8. a) obligativitatea purtării măștii de protecție în spațiile publice închise, spațiile comerciale, mijloacele de transport în comun și la locul de muncă;
  9. b) obligativitatea organizării activității instituțiilor și autorităților publice, operatorilor economici și profesioniștilor, astfel încât să se asigure la intrarea în sediu, în mod obligatoriu, triajul epidemiologic și dezinfectarea obligatorie a mâinilor, atât pentru personalul propriu, cât și pentru vizitatori. Pentru personalul propriu triajul epidemiologic constă în măsurarea temperaturii prin termometru noncontact, iar pentru vizitatori triajul se realizează prin măsurarea temperaturii. Legea 55/2020,
  10. Sintagma folosita in Legea 55/2020 « TRIAJ EPIDEMIOLOGIC » are o corespondenta medicala regasita in Legea 95/2006, TITLUL IV “Sistemul naţional de asistenţă medicală de urgenţă şi de prim ajutor calificat”, CAPITOLUL I, Dispoziţii generale, SECŢIUNEA 1, Definiţii

“Art. 86. – (1) În înţelesul prezentului titlu, în sistemul naţional de servicii medicale de urgenţă şi de prim ajutor calificat, termenii şi noţiunile folosite au următoarea semnificaţie:

(….)

  1. u) unitate de primire a urgenţelor (UPU) – secţia sau secţia clinică aflată în structura unui spital judeţean, regional sau în structura spitalelor aparţinând ministerelor şi instituţiilor cu reţele sanitare proprii, cu personal propriu, special pregătit, destinată triajului, evaluării şi tratamentului de urgenţă al pacienţilor cu afecţiuni acute, care se prezintă la spital spontan sau care sunt transportaţi de ambulanţe;
  2. v) compartiment de primire a urgenţelor (CPU) – secţia aflată în structura unui spital orăşenesc, municipal sau în structura spitalelor aparţinând ministerelor şi instituţiilor cu reţele sanitare proprii, cu personal propriu, special pregătit, destinată triajului, evaluării şi tratamentului de urgenţă al pacienţilor cu afecţiuni acute, care se prezintă la spital spontan sau care sunt transportaţi de ambulanţe; , astfel ca practica operatorilor in aplicarea Legii 55/2020 este complet defectuoasa si incalca alte acte normative déjà in vigoare ;
  3. Obligativitatea termoscanarii, asa cum reiese ea din Ordinul MS MAI 874/81/2020 impune si sanctiunea interzicerii accesului intr-o incinta a persoanei depistata cu o temperatura corporala mai mare de 37.3 grade, si astfel ne confruntam astfel cu stabilirea unei “CATEGORII” specifice de persoane, aspect deosebit de degradant si discriminatoriu avand in vedere ca incadrarea in aceasta CATEGORIE discriminata a persoanei/persoanelor respective este facuta o data prin respectarea unei legi in vigoare si pe de alta parte, publica si vizibila publicului.
  4. Emiterea unui act normativ prin incalcarea declarata a Constitutiei si a altor Norme Juridice cu Caracter de Lege este o actiune extrem de periculoasa asupra notiunii statului de drept dar si asupra sigurantei nationale,

Subscrisa Asociatia O.C.H.R. avand CIF 32572840, cu sediul in Calea Victoriei nr.112, Sector 1, Post 10092, Bucuresti, Romania reprezentata legal prin Presedinte Eugen Chiracu identificat cu CNP 1770526420010, Bucuresti, formuleaza